Nuntă într-un cadru de vis, la Boho Forest. Interviu cu Alexandru Mărăcine, Co-fondator

În acest interviu captivant, discutăm cu Alexandru Mărăcine, co-fondatorul locației de nuntă Boho Forest. Situată într-un cadru natural de poveste, în afara Bucureștiului, Boho Forest oferă un loc de vis pentru nunțile în aer liber.

23 Iulie 2024

Descoperiți toate detaliile despre această locație deosebită, care include spații dedicate pentru cununia civilă și cea religioasă, precum și o bucătărie proprie de excepție. Ascultați povestea din spatele Boho Forest și aflați ce face această locație unică pentru ziua voastră specială!




Iulia: Bună, Alex!


Alex: Bună, Iulia!


Iulia: Îți mulțumim că ne-ai primit astăzi la tine!

Doamne ce zi superbă și este minunat aici în pădure la voi.


Alex: Mulțumim frumos!


Iulia: Canicula din București am depășit-o cu mult timp și ne bucurăm tare mult că am venit astăzi aici. Am să-ți pun câteva întrebări astăzi, dacă este în regulă, să vadă și urmăritorii noștri în cazul în care se gândesc să își programeze o nuntă pentru anul 2025 în afara Bucureștiului într-un loc răcoros și super prietenoas. O să-l recomandăm cu drag!


Alex: Apreciez!


Iulia: Aș vrea să-mi spui, Alex, cum a început conceptul Boho Forest? De unde ideea?


Alex: Conceptul Boho Forest a început cumva dintr-un alt business de-al nostru, noi aproape 10 ani ne-am ocupat de costume la comandă, bărbătești. Și faptul că undeva la 60-70% din cifra noastră de afaceri însemna partea de ceremonie, auzeam foarte mulți miri și viitoare mirese bineînțeles, care îmi spuneau “uite am căutat de câțiva ani o locație în aer liber și nu prea găsim și să fie foarte aproape de București” adică să nu fie la o distanță de o oră sau chiar mai mult și încă un lucru foarte important să poată să vină servicii de Uber, Bolt, Taxi, pentru că e o problemă foarte mare atunci când vii cu mașina și după câteva pahare… nici nu e recomandat și clar nu mai trebuie să pleci. Noi până în pandemie n-am putut să facem acest lucru pentru că eram foarte prins cu atelierul, având și partea de producție al costumelor iar în pandemie, chiar dacă a fost problematic din punct de vedere financiar a fost un respiro și am putut să începem să dăm drumul la acest proiect.


Iulia: Super! Minunat!

Deci fiți atenți, dragilor, Alex vă cunoaște încă de la probarea primului costum, așa că știe cu siguranță care sunt nevoile voastre și va veni în satisfacerea acestora pe timpul evenimentului.

Spune-mi, te rog, Alex, care este capacitatea locației tale?


Alex: Capacitatea locației este undeva până la 270-280 de persoane. Am avut evenimente de 280 și a fost totul OK. Nu recomandăm mai mult de atât. Noi am proiectat în așa fel să fie până la 300. Însă, atunci când am avut un eveniment de 280 de persoane am văzut că, cam acolo este capacitatea maximă, ca persoanele să nu stea aglomerat dar mai ales fluxul de servire să fie unul aerisit și băieții să poată să se descurce foarte bine.


Iulia: Am înțeles.

Iar pe partea de mâncare te ocupi de o echipă de catering, oferi tu serviciile acestea?


Alex: Nu, nu, avem bucătărie proprie. Lucrăm cu o echipă, cu cei de la Pe Maidan ca și parte de bucătărie, ca și staff. Ei vin, totul se prepară la noi în bucătărie. Avem clasica servire la farfurie, însă noi recomandăm în genul acesta de locație, și cumva chiar și în alte locații care sunt în aer liber, recomandăm bufetul deoarece este un pic mai mai relaxant, la fel ca și locația.


Iulia: Am înțeles. Deci ai spune că mare partea a mirilor pe care îi ai aici preferă bufetul suedez.


Alex: Nu-l preferă, din păcate. De fapt, din păcate, fiecare are gusturile lui. Încă se mai merge pe servirea la farfurie, cam undeva la 70-80% dintre evenimentele noastre, însă noi recomandăm mai mult bufetul deoarece au mult mai multe feluri de mâncare, mult mai multe preparate, diversitatea este foarte mare, dar ușor, ușor, trecem de acea mentalitate că dacă mă ridic de la masă cumva e stânjenitor sau deranjez sau dacă se uită lumea că îmi pun prea mult sau poate prea puțin.


Iulia: Da, așa este, cunosc foarte bine pentru că și eu la rândul meu, având evenimente de-a lungul timpului cunosc persoane mai în vârstă, în special, care s-a obișnuit cu un anumit tip de servire, că preferă să fie servite la masă.

Mă încântă tare mult faptul că oferi aceste două opțiuni și astfel toată lumea va fi fericită.


Alex: Tocmai, în funcție de preferințe.


Iulia: Încă o întrebare pe care o mai am pentru tine, Alex, fiind atât de mult spațiu verde, atât de multă natură, descoperit, expus, ce faci în condiții de ploaie, mai ales că majoritatea nunților se petrec primăvara, vara, toamna și vremea poate fi imprevizibilă.


Alex: Corect. Este o întrebare foarte des întâlnită de noi. La fel ca și principiul să fie Uber, Taxi în zona, unul dintre criteriile foarte clare când am început să gândim locația fost ca el să fie acoperit și perfect funcțional pe timp de vreme mai puțin favorabilă. Totul s-a acoperit cu pavilioane modulare și cu construcțiile de lemn și astfel încât, de când ai intrat pe locație, accesul în toată locația, la toalete, la bucătărie, pentru că ar fi o problemă foarte mare să le plouă ospătarilor în farfurii, totul este acoperit. Copacii sunt foarte înalți și cumva faptul că, copacii ne protejează, iar cu ploaia nu avem o problemă din acest punct de vedere.


Iulia: Asta este un lucru tare bun, mai ales că în ziua de astăzi vremea aceasta caniculară ne doboară pe toți.


Alex: Exact.


Iulia: Ne bucurăm că există un astfel de locușor super drăguț în care te poți răcori puțin.

Legat de animație, de muzică, ce ne-ai putea spune, ce tip de muzică se potrivește acestui loc, ce s-a mai contractat până acum. 


Alex: Noi nu influențăm acest lucru. Într-adevăr, ca orice locație în aer liber și noi avem o limită de decibeli pentru că trebuie cumva să ai. Nu poți să transformi într-un concert. Orice locație pe lângă București are o casă, două, trei și la 200-300 m de ea clar muzica este departe de a fi o muzică de petrecere. Sunetul este este clar tare iar fiecare beneficiar al nostru își alege dacă vine cu o trupă sau dacă vine cu DJ, noi ce putem să facem este să dăm niște recomandări în funcție de feedback-urile luate de la clienți în decursul acestor ani. Avem o listă cu toate serviciile complementare și atunci când încheiem un contract cu un beneficiar, îi dăm această listă pentru că este o listă verificată. Aici vorbim de la trupe, DJ, aranjamente florale, tonete de înghețată, tot felul de idei.


Iulia: Asta este minunat, mai ales că noi asta facem cu platforma WedDay, încercăm să strângem toți furnizorii într-un singur loc, astfel că fiecare la rândul lui nu mai merge să întrebe în 10.000 de locuri, îi găsește pe toți, de încredere, verificați, cu recenzii la noi.


Alex: Asta este cel mai important că sunt verificați și cumva când dai acea listă, dai și încrederea odată cu acea listă și nu mai trebuie să faci research-ul acela atât de amănunțit care ne ia foarte mult timp.


Iulia: Da, cu siguranță. Și, că tot te întrebam de animație, animația cea mai importantă și principală este ceremonia din ziua nuntii. Am văzut că ai o locație specială pentru a ține această ceremonie.


Alex: Da, da. Ideea ne-a venit atunci când ne-am dat seama că este umbră peste tot. Atunci de când ne-am gândit, am mai fost la locații înainte și am participat la cununii, problema pe care am observat-o eu, era că era foarte mult soare. Automat cununiile fiind pe timp de zi, până să înceapă evenimentul propriu-zis, pe la ora 18-19, cununia fiind înainte, vara este foarte călduros. Iar noi având umbră, am putut să facem acest cadru de cununii cam la orice oră. Dacă ai umbră, nu mai ai această problemă de a te încălzii, mai ales că este testat, ai spus la început că pădurea oferă această răcoare, față de șosea sunt undeva la 6 grade celsius diferență atunci când intrii în pădure. De București nu mai zic, acolo fierbe tot.


Iulia: Asta e minunat. Sunt convinsă că mirii apreciază faptul că pot avea și petrecerea și locația ceremoniei în același loc.


Alex: Este foarte simplu pentru că avem și un cort de glamping pe care îl punem la dispoziție mirilor. Ei au cum, prin intermediul lui, au cum să vină să se pregătească de aici. Avem mirese care își fac machiajul, se îmbracă, adică încep de aici cumva toată ziua, și-o încep aici, iar ulterior rămân la cununie fiind ea civilă, religioasă chiar și ambele.


Iulia: Asta este minunat. Sunt convinsă că mirii apreciază faptul că au locul lor special unde își pot lăsa lucrurile, se pot schimba, se pot relaxa la un moment dat.


Alex: Și invitații, pentru că pentru un invitat atunci când se plimbă întâi la primărie. Ulterior haide la Biserica. După Biserică ești la fel în căldură, cu mașinile, ai ajuns la local obosit. Și cumva aici poate să vină atât mirii cât și invitați acestora de la început. Este altceva să stai într-o locație unde poți să bei o limonadă, să bei o cafea și să îți începi ziua relaxat decât să fii pe fugă.


Iulia: Da, cu siguranță. Sunt convinsă că vor fi mult mai relaxați și se vor bucura de ziua cea mare într-un mod mult mai plăcut.


Alex: Asta încercăm să le transmitem tot timpul. Să fie relaxați, să se bucure de nuntă pentru că de restul trebuie să se ocupe locația. De aceea ne dau toate detaliile înainte ca noi să putem să facem munca din spate, să spunem așa, iar ei doar să fie aici se bucure de eveniment.


Iulia: Am înțeles, deci Alex se ocupă de locație, de restul ne ocupăm noi cu toți furnizorii noștri.


Alex: Exact.


Iulia: Ce voiam să te mai întreb, ca să-și facă mirii noștri o idee, de la ce tarif se începe meniul pentru fiecare persoană?


Alex: Prețul unui eveniment este compus din din trei factori. Prețul meniului de mâncare, unde acolo intră mai multe servicii: de la tort până la taxele cu ospătarii, s.a., este o listă foarte lungă cu ce intră în prețul meniului. Prețul meniului de open-bar, tot ce înseamnă soft-drinks-urile și băutură alcoolică + serviciile de bar, deci staff-ul pentru bar, cât și o taxă de închiriere a locației pentru că noi nu dorim să limităm, să spunem că cineva are o nuntă de 80 de persoane sau 70 de persoane, sunt foarte multe locații care nu lasă accesul sub un anumit număr. Noi, tocmai ca să putem să lăsăm accesul, avem o taxă de închiriere pentru că se pune la dispoziție toată locația,   nu se mai multe evenimente ca să auzi o altă sursă de sunet sau să te întâlnești cu oameni pe care nu-i cunoști, deci prețul este compus din trei factori: meniul de mâncare, care conține mai multe servicii, meniul de alcool, la fel care conține mai multe servicii, plus taxa de închiriere unde, la fel, intră toată locația și cumva toate serviciile pe care le avem, nu știu, faptul că se stropește înainte de fiecare eveniment pentru țânțar, muște, pentru că sunt 6.000 de mp de pădure și trebuie tot timpul, înainte de eveniment, ai partea de stropit. Partea de generator, la fel, în cazul în care pică curentul să putem sta pe generator. Avem un generator foarte mare, se poate sta câteva zile fără nicio problemă pe el, și cumva, toate aceste condiții și servicii intră în prețul făcut. Ca și o medie, prețul meniului de mâncare, cât și de open bar începe de la 110 €. Prețul mediu al unui eveniment este undeva pe la vreo 125 €. Iar sambăta, fiind cea mai scumpă zi, în jur de 130 €, care le conține pe toate, prețul de închiriere, mâncare cât și băutură.


Iulia: Deci ai spune că vinerea și duminica prețurile ar fi reduse.


Alex: Da, este este o diferență de 10 € între fiecare zi. Deci sâmbătă e cel mai scump, duminică cu 10 € mai puțin iar vineri cu 20 € mai puțin față de sâmbătă. 


Iulia: Mulțumim tare mult pentru aceste detalii, vor fi cu siguranță de apreciat.

Și aș mai avea o întrebare pentru tine, ce le recomanzi mirilor, cu cât timp înainte să te contacteze pentru a închiria acest loc?


Alex: Sâmbetele se dau cam cu un an înainte tot timpul. Undeva prin luna septembrie-octombrie, până în anul calendaristic, să dăm un exemplu septembrie-octombrie 2024 se cam încheie pentru 2025 și duminicile. Iar vinerea este cel mai puțin aleasă, la fel, noi recomandăm chiar să se ducă către ziua de vineri, deoarece oricine poate să își ia liber ultimele două-trei ore de la serviciu și ulterior să vină la eveniment și apoi să stea până la trei dimineața să petreacă. Duminica chiar se termină un pic mai rapid evenimentele, eu unul dacă mi-aș face evenimentul aș alege vinerea în loc de duminică, doar că, la fel, mentalitatea momentan este faptul că sâmbătă și duminică sunt zilele pentru nunți și petreceri în general. Încă avem mentalitatea asta, dar eu aș alege clar vineri, în detrimentul celei de duminică.


Iulia: Da, sunt convinsă că după o zi de muncă cu opt ore la serviciu, cam ca toată lumea, este foarte relaxant să vii aici în locația voastră să te bucuri de un eveniment în familie.


Alex: Da, plus că ulterior poți să te trezești și un pic mahmur, să te recuperezi, exact. Așa luni direct la muncă nu-i atât de confortabil.


Iulia: Așa este. Chiar mă bucur tare mult că ne-am cunoscut astăzi și mi-a făcut o deosebită plăcere.