Cererea în căsătorie și acceptul sunt momente unice în viața unui cuplu. Odată ce ați făcut primul pas cu logodna, începe visatul la ziua cea mare, orele îndelungate petrecute pe Pinterest și stabilirea tuturor detaliilor pentru petrecere. Cu gândul la viitorul aventuros în doi și cu nerăbdarea de a vă petrece restul vieții împreună, pregătiți-vă la pașii care vă așteaptă foarte curând.
Într-o dinamică sănătoasă, vă veți așeza amândoi la masă și veți discuta deschis toate aspectele pregătirii unei nunți, de la clipele de basm, culorile decorului și până la bugetarea nunții. Noi vă sărim în ajutor cu lucrurile pe care trebuie să le urmăriți ca să vă fie cât mai ușor în trasarea limitelor și libertăților pe care le aveți din punct de vedere financiar.
Construiți o imagine exactă a statusului vostru financiar.
Ca să știți cât trebuie să puneți deoparte, este necesar să calculați mai întâi veniturile voastre, atât ca indivizi, cât și împreună. În mod normal, balanța dintre încasările voastre lunare și cheltuieli ar trebui să urmeze o regulă simplă: 50% - 15% - 5 % - 30%. Mai exact, 50% din veniturile voastre vor acoperi lucrurile esențiale, cum ar fi chiria (dacă nu aveți o proprietate cumpărată), facturile pentru utilități și cumpărăturile pentru casă și mâncare. Apoi, un procent de 15% ar trebui să fie dedicat unui fond de pensii, iar 5% se vor duce către economii pe termen scurt. Restul de 30% sunt direcționați spre cheltuieli personale, precum zile de răsfăț, vacanțe, dorințe și, în acest caz, pentru ziua cea mare.
Stabiliți care ar fi bugetul pe care vreți să-l consumați pentru nuntă.
Discutați deschis despre lucrurile care sunt cele mai importante pentru voi în ziua în care vă veți uni destinele. Unii oameni își doresc o nuntă intimă și modestă, alții vor să servească cele mai rafinate preparate culinare, iar unii sunt deciși să nu facă rabat la capitolul decor de poveste. Începeți cu bugetul pe categorii: fotografii, cadourile de nuntă pentru familie, mâncarea și băutura, decorul și florile, rochia de mireasă și costumul mirelui, locația și așa mai departe. În felul acesta, veți contura costurile finale, veți vedea care sunt limitele și care sunt zonele unde puteți face compromisuri.
Faceți o serie de comparații pentru costurile furnizorilor.
Wedday vă poate ajuta cu asta și e doar la un click distanță. Când vorbim de prețuri pentru furnizorii necesari unei nunți, pe Wedday puteții găsi tot ce aveți nevoie. Discutați cu mai mulți furnizori, descoperiți care sunt serviciile pe care vi le pot oferi și cât v-ar costa aceste pachete, faceți un Excel cu toate ofertele și alegeți-o pe cea care vă place cel mai mult. Și care se încadrează în bugetul vostru, bineînțeles.
Decideți împreună câți invitați vă doriți și care ar fi locația cea mai potrivită.
O întrebare foarte utilă care vă ajută să vă dați seama cât de lungă va fi lista de invitați: chiar ne dorim să îl/ o avem pe X sau Y alături de noi la nuntă? Dacă răspunsul este da, atunci treceți persoana respectivă pe listă. Dacă aveți dubii câtuși de puțin, răspunsul este cel mai probabil nu. Încercați să nu faceți compromisuri aiurea. E ziua voastră și cu siguranță veți dori să vă petreceți timpul cu cei mai dragi oameni alături. În ceea ce privește locația, trasați în linii mari contextul în care vreți sa aveți petrecerea: un hambar mare în pădure, o sală de bal elegantă sau un restaurant tradițional? Orice ați alege, important este să ajungeți amândoi la aceeași concluzie.
Păstrați un top de dorințe pe care nu vreți să le sacrificați.
Gândiți-vă care este cel mai important lucru pentru fiecare dintre voi. Poate viitoarea mireasă își dorește o rochie de la un designer renumit, iar viitorul mire nu concepe marele bairam fără lăutari sau una dintre trupele lui preferate. Vorbiți despre cele mai arzătoare dorințe ale voastre și vedeți cum le puteți acomoda.
Reduceți cheltuielile care nu sunt vitale.
O nuntă nu este tocmai ieftină, indiferent cât de simplă și restrânsă o faceți. Pentru a vă putea atinge obiectivul final, identificați care sunt lucrurile la care puteți renunța pentru o perioadă. Dacă facturile sau chiria sunt cheltuieli pe care trebuie să le aveți în calcul în fiecare lună, uitați-vă pe ce “mărunțișuri” aruncați banii: cafea în fiecare dimineață în drum spre muncă, ieșit prea des în oraș, manichiură/ pedichiură la salon, abonament la Netflix? Vedeți ce puteți scoate de pe listă și redirectionați economiile către bugetul de nuntă.
Fragmentați suma totală în economii săptămânale, lunare sau trimestriale.
După ce ați decis cât aveți de strâns, stabiliți niște repere în timp pentru un anumit prag de economii. În felul acesta, eșalonați strânsul banilor, iar bugetul final nu va mai părea o țintă de neatins.
Acum ca aveți o imagine de ansamblu cu privire la acest pas din organizare, ce mai așteptați? Deschideți o bere sau turnați-vă câte un pahar de vin, puneți totul pe hârtie și dați startul strategiei pentru bugetul dorit. Spor la treabă și la socotit!